perberichttrainingICTOAfgelopen maandag kreeg ik een pakketje uit België. In het pakketje zat een “E-learning handboek voor leerkrachten”. Er zat geen begeleidend briefje bij dus vroeg me af waarom dit boek naar mij werd opgestuurd. Na een korte mail conversatie met de uitgever bleek dat ik het boek op 5 mei 2009 heb aangevraagd (waarschijnlijk n.a.v. een blog van Graham Attwell). Ik kan me niets meer herinneren. De uitgever gaf aan dat het langer heeft geduurd dan gedacht om het TACCLE boek te produceren en de belangstelling daarnaast was overweldigend.

Uit nieuwsgierigheid ben ik het boek gaan doorbladeren. In eerste instantie leek het mij een oud handboek (o.a. door de kleuren en de afbeelding van een oude computer op de kaft) maar de inhoud verraste mij. Het is actueel handboek en bevat waardevol informatie voor leerkrachten!

Het boek is gemaakt in het kader van het TACCLE Project (Teachers’ Aids on Creating Content for Learning Enviroments). Het TACCLE- project is een Europees onderwijsproject gecoördineerd door het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap en gesubsidieerd door de Europese Commissie via het Levenlang Leren Programma.

Het boek behandeld diverse onderwerpen zoals:

  • een uitleg hoe een leerkracht e-learning kan gaan gebruiken,
  • het beschrijft e-learning in een pedagogische context,
  • de diverse leeromgevingen,
  • en het maken van digitale leerobjecten.

Het boek is gratis te downloaden op www.taccle.eu en is verkrijgbaar in diverse talen. het lijkt een waardevol document voor docenten die aan de slag willen gaan met e-learning.

2 Reacties op “E-learning handboek voor leerkrachten

  • 10 december 2015 at 12:57
    Permalink

    Beste Mark,
    Leuk dat je een review hebt geschreven over het boekje. Weet je wie de auteur is. Ik probeer dit boekje te vinden via de link maar dit lukt niet.

    Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Deze website maakt gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies' om u de beste surfervaring te garanderen. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten